پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

یک توسعه دهنده Front-End چه کاری انجام می دهد؟

وبسایت سورس ادمین با مدرس هایی که دارد به شما کمک می کند که پروژه های برنامه نویسی بزرگی را تولید کنید .همراه ما باشید

یک توسعه دهنده Front-End چه کاری انجام می دهد؟

۲ بازديد

یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، بخش جلویی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب را می‌سازد – بخشی که کاربران می‌بینند و با آن تعامل دارند.

یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند با استفاده از زبان‌های وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت، وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی را ایجاد می‌کند که به کاربران امکان دسترسی و تعامل با سایت یا برنامه را می‌دهد. وقتی از یک وب سایت بازدید می کنید، عناصر طراحی که می بینید توسط یک توسعه دهنده front-end ایجاد شده اند.

یک توسعه دهنده Back-End چه کاری انجام می دهد؟

یک توسعه دهنده فرانت اند چه کاری انجام می دهد؟ 

توسعه دهندگان فرانت اند رابط کاربری (UI) ایجاد می کنند. UI طرح گرافیکی یک برنامه کاربردی است که تعیین می کند هر قسمت از یک سایت یا برنامه چه کاری انجام می دهد و چگونه به نظر می رسد. ماری باتیلاندو، مهندس نرم‌افزار در متا می‌گوید: «من همیشه ایجاد تعاملات صیقلی با کاربر را پیدا کرده‌ام که کاربران را شگفت‌زده و لذت‌بخش‌تر می‌کند . برای انجام این کار، هم باید به جزئیات توجه داشته باشید و هم درک درستی از پلت فرم داشته باشید.

شرح شغل توسعه دهنده فرانت اند

اگر کسی می‌خواهد یک وب‌سایت بسازد، ممکن است یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند برای ایجاد طرح‌بندی سایت استخدام کند. توسعه‌دهنده فرانت‌اند تعیین می‌کند که تصاویر را کجا قرار دهد، ناوبری چگونه باید باشد و چگونه سایت را ارائه کند. بسیاری از کار آنها شامل اطمینان از اینکه ظاهر و طرح سایت یا برنامه کاربردی آسان است و برای کاربر شهودی است.

میانگین حقوق برای توسعه دهندگان فرانت اند

از فوریه ۲۰۲۳، Glassdoor میانگین دستمزد سالانه ۸۴۲۳۵ دلار را برای توسعه دهندگان فرانت اند در ایالات متحده گزارش می دهد. این رقم شامل میانگین حقوق سالانه ۷۸۵۱۶ دلار و حقوق اضافی گزارش شده ۵۷۱۹ دلار است. بینش پرداخت اضافی ممکن است شامل تقسیم سود، کمیسیون یا پاداش باشد. عواملی مانند سطح تحصیلات، تجربه و گواهینامه ها ممکن است بر دامنه حقوق تأثیر بگذارد.

چشم انداز شغلی توسعه دهندگان فرانت اند

8 زبان مهم برای یادگیری فرانت اند

توسعه فرانت‌اند شغلی است که انتظار می‌رود سال‌های آینده همچنان مورد تقاضا باشد. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش می دهد که مشاغل توسعه دهندگان وب در ایالات متحده باید از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ به میزان ۲۳ درصد رشد کنند که بسیار بالاتر از میانگین ۸ درصد برای همه مشاغل [۱ ] . 

توسعه دهندگان فرانت اند کجا کار می کنند؟

تقاضا و انعطاف پذیری این موقعیت به فرصت های شغلی زیادی در صنایع و مکان های مختلف تبدیل می شود. چه این به معنای کار با یک سازمان غیرانتفاعی باشد، چه راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل خود، یا توسعه‌دهنده داخلی یک شرکت، احتمالاً این شانس را خواهید داشت که نقشی متناسب با علایق خود پیدا کنید.

چطور به Asp.Net 7 مهاجرت کنیم؟

استخدام توسعه دهنده از راه دور

ماهیت سخت کامپیوتری این شغل همچنین به معنای فرصت های زیادی برای کار از راه دور است. توسعه‌دهنده فرانت‌اند بودن می‌تواند به این معنا باشد که می‌توانید برای شرکت‌هایی در سراسر کشور - یا حتی در سراسر جهان - از راحتی خانه خود کار کنید.

چگونه یک توسعه دهنده front-end شویم

حرفه ای به عنوان یک توسعه دهنده وب پیشرو می تواند خلاقیت و مهارت های حل مسئله شما را منعطف کند. به‌عنوان حوزه‌ای که دائماً در حال تکامل است تا فناوری‌های جدید را در خود جای دهد، توسعه پیشانی می‌تواند به کسانی که دوست دارند چیزهای جدید بیاموزند و با چالش‌ها روبرو شوند پاداش دهد. چند بخش بعدی برخی از برجسته‌ترین مهارت‌ها را برای توسعه‌دهندگان فرانت‌اند نشان می‌دهد.

HTML، CSS و جاوا اسکریپت

این سه زبان برای هر کسی که می خواهد در توسعه front-end کار کند ضروری است.

 برنامه نویسی چیست؟ و نحوه شروع آن

  • HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن): بلوک اصلی مورد نیاز برای توسعه وب سایت ها. زبانی که به شما امکان می دهد در اسناد دیجیتالی متفاوت از متن معمولی یادداشت برداری کنید.

  • CSS (Cascading style sheets): زبانی که برای ایجاد طرح، رنگ و سبک کلی صفحاتی که با HTML ایجاد می کنید استفاده می شود.

  • جاوا اسکریپت: زبان برنامه نویسی که تعیین می کند صفحه چه کاری انجام دهد.

HTML، CSS و جاوا اسکریپت با هم کار می کنند تا ظاهر و عملکرد صفحه را تعیین کنند. 

چگونه شروع کنید: اگر می خواهید HTML، جاوا اسکریپت و CSS را یاد بگیرید، در یک دوره آنلاین مانند  جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان وب  ثبت نام کنید . شما دانش پایه ای را که برای شروع یک حرفه در توسعه وب نیاز دارید و در عین حال برای رزومه خود گواهی دریافت می کنید، ایجاد خواهید کرد.

چارچوب ها

چارچوب ها بسترهایی برای توسعه نرم افزار به طور مداوم، کارآمد و دقیق هستند. آنها ابزارهای مورد نیاز برای جاوا اسکریپت و CSS هستند تا به روشی که شما می خواهید انجام دهند. داشتن درک کامل از آنها برای ایجاد ساختار صفحه بسیار مهم است.

ابزارها و نرم افزارهای توسعه دهنده

نرم افزاری مانند کنترل نسخه، که تغییرات در کد منبع شما را ردیابی و کنترل می کند، بسیار مهم است. این به شما امکان می دهد بدون شروع مجدد تغییراتی در کد خود ایجاد کنید. درک نحوه استفاده از ابزارهای مختلف توسعه نرم افزار، سنگ بنای یک حرفه موفق است.

مهارت های محل کار

علاوه بر درک فناوری که یک وب سایت را هدایت می کند، داشتن مهارت های غیر فنی (یا نرم) خاص می تواند شما را کاندیدای بهتری برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده جلویی کند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • خلاقیت

  • مهارت های حل مسئله

  • مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی

  • کار گروهی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.