دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

برترین فریمورک های جاوا اسکریپت

وبسایت سورس ادمین با مدرس هایی که دارد به شما کمک می کند که پروژه های برنامه نویسی بزرگی را تولید کنید .همراه ما باشید

برترین فریمورک های جاوا اسکریپت

۶ بازديد

جاوا اسکریپت یک زبان چند پارادایم است که از سبک های برنامه نویسی رویداد محور، عملکردی، شی گرا و مبتنی بر نمونه اولیه پشتیبانی می کند. جاوا اسکریپت در ابتدا فقط برای سمت کلاینت استفاده می شد، اما در زمان های اخیر، به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور نیز استفاده می شد.
امروزه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در اکثر پلتفرم ها استفاده می شود. مانند موبایل , وب و ... اما کاربرد بسیاری در برنامه نویسی وب دارد.

به همین دلیل، جاوا اسکریپت توسط بسیاری به عنوان زبان برنامه نویسی وب در نظر گرفته می شود. این به هیچ وجه تنها زبان موجود در وب نیست، اما به اندازه ای محبوب است که تعدادی فریمورک در دسترس بوده است.

در اینجا، ما چارچوب‌های مختلف جاوا اسکریپت را برای استفاده در سال 2023، ویژگی‌های آن‌ها، مزایا و معایب و موارد دیگر بررسی می‌کنیم. اما ابتدا اجازه دهید در مورد چیستی فریمورک جاوا اسکریپت و چند سوال سطح بالا در رابطه با زبان و فریمورک های آن صحبت کنیم.

فریم ورک جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد؟

چارچوب توسعه وب انتزاعی است که در آن نرم افزار ارائه دهنده عملکرد عمومی می تواند به طور انتخابی توسط کد نوشته شده توسط کاربر اضافی تغییر یابد. فریم ورک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک فریمورک کاربردی است که به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است، جایی که برنامه نویسان می توانند توابع را دستکاری کرده و برای راحتی خود از آنها استفاده کنند.پس اگر به جاوا اسکریپت مسلط باشید. به راحتی می توانید فریمورک ها رو یاد بگیرید.
شما می توانید با ثبت نام در دوره آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از مقدماتی تا پیشرفته به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت مسلط بشوید. این دوره دارای 6 ماه پشتیبانی می باشد.و همچنین دارای 30 پروژه محور می باشد. برای ثبت نام در دوره آموزش javascript بر روی لینک روبرو کلیک کنید: آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت.  

چارچوب ها برای طراحی وب سازگارتر هستند و از این رو اکثر توسعه دهندگان وب سایت از آنها استفاده می کنند. فریم‌ورک‌ها کار با جاوا اسکریپت را آسان‌تر و روان‌تر می‌کنند و امکاناتی مانند پاسخگو کردن
دستگاه برنامه‌ها را ارائه می‌دهند.

10 فریمورک برتر جاوا اسکریپت

1. Angular

یکی از قدرتمندترین و کارآمدترین فریم ورک های جاوا اسکریپت، Angular یک فریم ورک منبع باز است که برای توسعه یک برنامه تک صفحه ای (SPA) استفاده می شود . HTML را در برنامه گسترش می دهد و ویژگی ها را برای انجام اتصال داده ها تفسیر می کند.
خوب است بدانید : ویژگی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

امکانات

  • برنامه‌های وب پیشرو: دارای قابلیت‌های پلتفرم وب مدرن برای ارائه تجربیات برنامه‌مانند که با کارایی بالا، آفلاین و نصب بدون مرحله هستند.
  • دسکتاپ: برنامه های نصب شده روی دسکتاپ در سراسر مک، ویندوز و لینوکس را می توان با استفاده از همان روش های Angular مانند وب به علاوه امکان دسترسی به API های بومی سیستم عامل ایجاد کرد.
  • تولید کد: Angular قالب‌ها را به کدی تبدیل می‌کند که برای ماشین‌های مجازی جاوا اسکریپت بسیار بهینه‌سازی شده‌اند و مزایای کد دست‌نویس را ارائه می‌دهد.
  • تقسیم کد: با کامپوننت روتر جدید، برنامه های زاویه ای به سرعت بارگیری می شوند و تقسیم خودکار کد را ارائه می دهند.
  • الگوها: نماهای رابط کاربری را با نحو قالب ساده و قدرتمند ایجاد کنید.
  • Angular CLI: ابزارهای خط فرمان به شما این امکان را می‌دهند که ساخت سریع را شروع کنید، مؤلفه‌ها و آزمایش‌ها را اضافه کنید و سپس فوراً مستقر شوید.
  • انیمیشن: از طریق API بصری Angular، رقص های پیچیده و جدول زمانی انیمیشن را با کارایی بالا ایجاد کنید.
  • دسترس‌پذیری: با مؤلفه‌های ARIA فعال، راهنماهای توسعه‌دهنده و زیرساخت تست داخلی، برنامه‌های در دسترس ایجاد کنید.

  خوب است بدانید : مصاحبه برنامه نویسی

2. React

فریم ورک React که توسط فیسبوک ایجاد شد، خیلی سریع محبوبیت پیدا کرد. برای توسعه و راه اندازی رابط کاربری پویا صفحات وب با ترافیک ورودی بالا استفاده می شود. از یک DOM مجازی استفاده می کند و از این رو، ادغام با هر برنامه ای ساده تر است.
خوب است بدانید: زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست؟

امکانات:

  • Declarative: رابط کاربری تعاملی و پویا را برای وب سایت ها و برنامه های موبایل ایجاد می کند. نماهای اعلامی کد را قابل خواندن و اشکال زدایی آسان می کند.
  • Virtual DOM: برای هر شیء DOM، یک «شیء DOM مجازی» مربوطه وجود دارد. این یک کپی مجازی از DOM اصلی ایجاد می کند و نمایشی از یک شی DOM است.
  • مدیریت رویداد: React سیستم رویداد مدل شیء W3C کاملاً سازگار خود را ایجاد کرده است. همچنین یک رابط بین مرورگر را برای یک رویداد بومی فراهم می کند.
  • JSX: JSX یک نحو نشانه گذاری است که شباهت زیادی به HTML دارد. JSX با ایجاد سینتکس تقریباً مشابه با HTML تزریق شده به صفحه وب، نوشتن اجزای React را آسان‌تر می‌کند.
  • عملکرد: React از اتصال یک طرفه داده با معماری برنامه ای به نام Flux controls استفاده می کند. ReactJS به به روز رسانی View برای کاربر با Flux کمک می کند تا گردش کار برنامه را کنترل کند.
  • React Native: React Native یک رندر سفارشی برای React است. از کامپوننت های بومی به جای کامپوننت های وب مانند React به عنوان بلوک های سازنده استفاده می کند.
  • مبتنی بر مؤلفه: همه چیز جزئی از صفحه وب است که به اجزای کوچک برای ایجاد یک view (یا UI) تقسیم می شود. کامپوننت ها در ReactJS برای تعریف تصاویر و تعاملات در برنامه ها استفاده می شوند.
     خوب است بدانید : راهنمای قبولی در مصاحبه برنامه نویسی

    3. Vue.js

    اگرچه این چارچوب زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در سال 2016 توسعه یافته است، اما قبلاً راه خود را به بازار باز کرده است و ارزش خود را با ارائه ویژگی های متعدد ثابت کرده است. حالت ادغام دوگانه آن یکی از جذاب ترین ویژگی ها برای ایجاد یک SPA سطح بالا است. این یک پلت فرم قابل اعتماد برای توسعه بین پلتفرمی است.

    امکانات

  • DOM مجازی: Vue.js از یک DOM مجازی، شبیه سازی عنصر DOM اصلی استفاده می کند.
  • Data Binding: این ویژگی دستکاری یا تخصیص مقادیر به ویژگی های HTML را تسهیل می کند.
  • CSS Transitions and Animations: Vue چندین روش برای اعمال یک انتقال به عناصر HTML در صورت افزودن، به روز رسانی یا حذف از DOM دارد.
  • الگو: Vue قالب‌های مبتنی بر HTML را ارائه می‌کند که DOM را با داده‌های نمونه Vue.js پیوند می‌دهد. قالب ها در توابع Virtual DOM Render کامپایل می شوند.
  • پیچیدگی: Vue.js از نظر API و طراحی ساده تر است. یک توسعه دهنده وب می تواند برنامه های کاربردی ساده را در یک روز بسازد.

    4. Ember.js

    Ember.js در سال 2015 وارد بازار شد و از آن زمان به بعد با حوزه کاربرد وسیع خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. ویژگی‌های Ember.js از اتصال دو طرفه داده پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود که یک پلتفرم قابل اعتماد برای مدیریت رابط‌های کاربری پیچیده باشد. وب سایت های محبوب مانند LinkedIn، Netflix و Nordstrom از Ember.js برای وب سایت های خود استفاده می کنند.
    خوب است بدانید: چگونه در برنامه نویسی به درآمد بالا برسیم؟

    امکانات:

  • سهولت استفاده: برنامه های کاربردی وب قابل استفاده ایجاد کنید که نگهداری آنها آسان باشد.
  • ویژگی های HTML و CSS: HTML و CSS مدل توسعه را در هسته ارائه می دهد.
  • Instance Initializers: Ember نمونه اولیه را برای کلاس ها فراهم می کند
  • مسیرها: Ember.js مسیرهایی را ارائه می دهد که ویژگی های اصلی مورد استفاده برای مدیریت URL هستند.
  • اشکال زدایی: Ember.js دارای ابزار Ember Inspector برای اشکال زدایی برنامه های Ember است.
  • Templating: Ember.js از الگوهایی استفاده می کند که در صورت تغییر محتوای برنامه ها به به روز رسانی خودکار مدل کمک می کند.
     خوب است بدانید : چگونه در مصاحبه های برنامه نویسی قبول شیم؟

    5. Meteor

    Meteor چندین کاربرد مختلف دارد که بخش قابل توجهی از توسعه نرم افزار را پوشش می دهد. موارد استفاده عبارتند از توسعه Back-end، مدیریت پایگاه داده، منطق تجاری و رندر جلویی.

    امکانات:

  • راه حل Full-Stack: Meteor ثابت می کند که یک راه حل تمام پشته برای توسعه و استقرار برنامه های کاربردی وب است. ویژگی‌ها عبارتند از CSS خودکار، قالب‌های واکنش‌گرا و کوچک‌سازی JS در سرور تولید.
  • اکوسیستم توسعه: Meteor.js یک اکوسیستم توسعه ایزومورفیک منبع باز (IDevE) است. ساخت برنامه های وب بلادرنگ را از ابتدا تسهیل می کند، زیرا شامل تمام اجزای front-end و back-end لازم است.
  • کد جاوا اسکریپت ایزومورفیک: از همین کد می توان در قسمت جلویی، بک اند و برنامه های موبایل و وب استفاده کرد. این برنامه توسعه دهندگان را از نیاز به نصب و پیکربندی مدیران ماژول های مختلف، کتابخانه ها، درایورها، API ها و موارد دیگر نجات می دهد.
  • راه حل Front-end: Meteor یک چارچوب توسعه front-end به نام Blaze.js ارائه می دهد که ویژگی های مفیدی را ارائه می دهد. همچنین با فریم‌ورک‌های پیشرفته مدرن محبوب مانند Backbone.js ادغام می‌شود تا نتایج بهتری به دست آورد.
  • یکپارچه سازی پایگاه داده: Meteor.js از هر پایگاه داده ای با درایور Node.js پشتیبانی می کند. MongoDB معمولا استفاده می شود.
     

    6. Mithril

    Mithril یک چارچوب از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت سمت کلاینت است که عمدتاً در توسعه برنامه‌های کاربردی صفحه تک استفاده می‌شود. از آنجایی که هیچ توابعی مشتق شده از یک کلاس پایه وجود ندارد، پیاده سازی چارچوب ساده تر است. این کوچک است (< 8 کیلوبایت gzip)، سریع، و ابزارهای مسیریابی و XHR را خارج از جعبه فراهم می کند.
    Mithril یکی از پرکاربرد ترین فریمورک در قالب های اتک صفحه است.
    خوب است بدانید : برای یادگیری برنامه نویسی چقدر زمان لازم است

    امکانات:

  • اندازه کد: Mithril حدود 7.8 کیلوبایت گیگزیپ شده است و هیچ وابستگی به کتابخانه های دیگر ندارد.
  • معماری: Mithril کلاس های پایه را برای گسترش ارائه نمی دهد. هنگام اجرای الگوهای اصلی MVC هیچ هزینه عملکرد پنهانی وجود ندارد.
  • API کوچک: Mithril یک API فشرده ارائه می دهد و در نتیجه، نیازی به ساخت عملکرد برای هر سناریو نیست.
  • Declarative: Mithril اعلانی است و پیچیدگی کد را کاهش می دهد.
     

    7. Node.js

    Node.js یک محیط زمان اجرا  زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت سمت سرور است که روی پلتفرم های متقابل کار می کند و منبع باز است. این فریم ورک قادر است ورودی/خروجی ناهمزمان را با معماری رویداد محور خود هدایت کند. این برنامه در محیط Runtime جاوا اسکریپت کار می کند و ویژگی های مشابه JAVA مانند threading، بسته بندی و تشکیل حلقه ها را نشان می دهد.
    برای ثبت نام در دوره آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بر روی لینک روبرو کلیک کنید: آموزش javascript

    امکانات:

  • سریع: کتابخانه Node.js در اجرای کد سریع است، زیرا بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 گوگل کروم ساخته شده است.
  • I/O ناهمزمان و رویداد محور: همه API ها ناهمزمان هستند، به این معنی که سرور آن منتظر نمی ماند تا API با داده ها برگردد.
  • Single-threaded: Node.js، همراه با حلقه رویداد، از یک مدل تک رشته ای پیروی می کند.
  • بسیار مقیاس پذیر: Node.js از مکانیزم رویدادی پیروی می کند که این امکان را برای سرور فراهم می کند تا به شیوه ای غیر مسدود کننده پاسخ دهد، که آن را مقیاس پذیر می کند.
  • بدون بافر: وقتی نوبت به آپلود فایل های صوتی و تصویری می رسد، Node.js زمان پردازش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. هیچ داده ای را بافر نمی کند و برنامه داده ها را به صورت تکه ای خارج می کند.
  • منبع باز: انجمن Node.js که منبع باز است چندین مدل شگفت انگیز ارائه کرده است که می توان از آنها برای افزودن قابلیت های بیشتر به برنامه های Node.js استفاده کرد.
     

    8. Polymer

    Polymer یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که توسط گوگل توسعه یافته است و می تواند عناصر یک وب سایت را بدون پیچیده شدن زیاد ایجاد کند. همچنین از اتصال داده های یک طرفه و دو طرفه پشتیبانی می کند که به آن منطقه کاربردی گسترده تری می دهد.
    خوب است بدانید : چگونه برنامه نویسی را به بهترین صورت یاد بگیریم؟

  • امکانات:

  • Polyfills: پلیمر دارای پلی فیل برای ایجاد عناصر سفارشی و قابل استفاده مجدد است.
  • قابلیت استفاده مجدد: پلیمر برای ایجاد ویجت های قابل استفاده مجدد در اسناد و برنامه های وب استفاده می شود.
  • خوب برای برنامه های کاربردی تلفن همراه: پلیمر از طراحی متریال گوگل برای توسعه برنامه های تلفن همراه برای توسعه سریع و آسان برنامه های تلفن همراه استفاده می کند.
  • انعطاف پذیری: عناصر سفارشی در سراسر شبکه توزیع می شوند و به کاربران اجازه می دهند از این عناصر با کمک واردات HTML استفاده کنند.
     

    9. Aurelia

    اگرچه به اندازه گذشته رایج نیست، چارچوب Aurelia برای توسعه وب سایت های بسیار قوی تر مفید است. این چارچوب JS می تواند HTML را برای چندین هدف، از جمله اتصال داده، گسترش دهد. معماری مدرن آن تضمین می‌کند که هدف از عوارض، تفسیر در سمت مشتری و سمت سرور در یک زمان است.

    امکانات:

  • کامپوننت ها : کامپوننت ها بلوک های سازنده چارچوب Aurelia هستند و از جفت های view-model جاوا اسکریپت و نماهای HTML تشکیل شده اند.
  • استانداردهای وب: یکی از تمیزترین چارچوب های مدرن است. این به طور کامل بر روی استانداردهای وب بدون انتزاعات غیر ضروری تمرکز می کند.
  • توسعه پذیر: چارچوب یک راه آسان برای ادغام با ابزارهای دیگر را تسهیل می کند.
  • پشتیبانی تجاری: این چارچوب پشتیبانی تجاری و سازمانی را ارائه می دهد.
     

    10. Backbone.js

    یادگیری بسیار آسان است، Backbone برای ایجاد برنامه های کاربردی یک صفحه استفاده می شود. توسعه این چارچوب از این ایده استفاده می‌کند که تمام توابع سمت سرور باید از طریق یک API جریان داشته باشند، که به دستیابی به عملکردهای پیچیده با کد کمتر کمک می‌کند.
    این فرصت رو از دست ندید برای ثبت نام در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت عجله کنید
    آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از صفر تا صد

    امکانات:

  • راحتی: بلوک‌های ساختمانی مانند مدل‌ها، نماها، رویدادها، مسیریاب‌ها و مجموعه‌ها برای مونتاژ برنامه‌های وب سمت کلاینت ارائه شده‌اند.
  • کتابخانه ای با کاربری آسان: یک کتابخانه ساده است که به جداسازی منطق تجاری و رابط کاربری کمک می کند.
  • بسیاری از برنامه های افزودنی: Backbone یک کتابخانه رایگان و منبع باز دارد و شامل بیش از 100 افزونه در دسترس است.
  • وابستگی ها: Backbone یک وابستگی نرم به jQuery و یک وابستگی سخت به Underscore.js دارد.
  • توسعه سازماندهی شده: Backbone به شما امکان می دهد برنامه های کاربردی وب سمت سرویس گیرنده یا برنامه های تلفن همراه را در قالبی با ساختار و سازماندهی شده ایجاد کنید.

    بنابراین بهترین چارچوب جاوا اسکریپت کدام است؟

    وقتی صحبت از توسعه وب می شود، جاوا اسکریپت همچنان زبان غالب است. اما همه فریم ورک های مختلف جاوا اسکریپت کاربردها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین هنگام فکر کردن به انتخاب یکی از این موارد، این را در نظر داشته باشید.

    قبل از انتخاب فریم ورک برای برنامه خود، الزامات پروژه خود را به دقت مطالعه کنید زیرا هر فریم ورک دارای ویژگی های منحصر به فردی است که ممکن است در طول توسعه به آن نیاز داشته باشید. جدا از ویژگی ها، منحنی یادگیری، پیچیدگی، اسناد سازگاری و پشتیبانی جامعه را نیز در نظر بگیرید.

    امیدواریم لیست چارچوب های پیشنهادی ما برای جاوا اسکریپت به شما کمک کند فریمورک مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنید. اگر مایل به یادگیری زبان هستید، بهترین مقاله دوره های جاوا اسکریپت ما را بررسی کنید.

    به این ترتیب لیست چارچوب های جاوا اسکریپت ما به پایان می رسد. کدام مورد علاقه ات است؟

    سوالات متداول

    1. کدام چارچوب برای جاوا اسکریپت بهترین است؟

    توسعه دهندگان نظر خود را در مورد این سوال خواهند داشت، و مانند هر سوالی از این قبیل، بهترین فریم ورک واحد برای جاوا اسکریپت وجود ندارد. هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. با این حال، React محبوب ترین فریم ورک جاوا اسکریپت با حاشیه خوبی است. React یک چارچوب برنامه نویسی کاربردی است که چندین ویژگی از جمله توانایی ساخت سریع رابط های کاربری زیبا را ارائه می دهد.

    2. چارچوب های مختلف در جاوا اسکریپت چیست؟

    انواع مختلفی از فریمورک های JS موجود است، از جمله:

  • واکنش نشان دهید
  • زاویه ای
  • Vue.js
  • Ember.js
  • شهاب
  • میتریل
  • Node.js
  • پلیمر
  • اورلیا
  • Backbone.js
  • آنها مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارند و هر کدام کارهای خاصی را بهتر از همتایان خود انجام می دهند. ویژگی هایی که در زیر هر چارچوب در راهنمای ما در بالا توضیح داده شده است، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام چارچوب JS برای شما بهترین باشد.

    3. سریعترین چارچوب JS چیست؟

    Vue.js سریعترین فریمورک JS موجود است. Vue که توسط مهندس سابق گوگل توسعه داده شده است، یک چارچوب سبک وزن است که دارای معماری متمرکز بر رندر اعلامی و ترکیب اجزا است.

    4. چند فریم ورک در جاوا اسکریپت وجود دارد؟

    حداقل، بیش از 20 فریمورک JS وجود دارد که برای جامعه توسعه‌دهندگان به خوبی شناخته شده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که شما فقط به یک یا دو فریمورک پایبند باشید. این مهم تر است که در یک چارچوب JS خوب شوید به جای تبدیل شدن به یک جک از تمام معاملات - و این تنها چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارید.

    5. آیا جی کوئری یک چارچوب است؟

    جی کوئری یک چارچوب جاوا اسکریپت نیست. بلکه یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که اجرای ویژگی ها را بسیار آسان می کند. به طور خاص، مدیریت پیمایش و دستکاری درخت HTML DOM، مدیریت رویداد، انیمیشن CSS و Ajax را آسان‌تر می‌کند.

    6. تفاوت بین چارچوب جاوا اسکریپت و کتابخانه جاوا اسکریپت چیست؟

    تفاوت اساسی بین یک چارچوب جاوا اسکریپت و یک کتابخانه جاوا اسکریپت این است که اولی به شما در طراحی یک برنامه کمک می کند و دومی توابعی را ارائه می دهد که وظایف را انجام می دهد. یک چارچوب طراحی کلی را دیکته می کند، در حالی که یک تابع به شما امکان می دهد جزئیات را انتخاب کنید.

یادگیری جامع فلاتر، که یک چارچوب توسعه نرم‌افزاری مبتنی بر Dart برای ساخت رابط کاربری (UI) است، می‌تواند از طریق چند راه متفاوت انجام شود. اولین گام مهم برای یادگیری فلاتر، آشنایی با زبان برنامه‌نویسی Dart است. این زبان از نظر سینتکسی شباهت‌هایی با زبان‌هایی مانند JavaScript و C# دارد، اما ویژگی‌های منحصر به فرد خود را نیز داراست. برای این منظور، منابع آموزشی متنوعی از جمله مستندات رسمی Dart و دوره‌های آموزشی آنلاین موجود است که به شما کمک می‌کنند تا با اصول و مفاهیم پایه‌ای زبان Dart آشنا شوید.

 

بعد از آشنایی با Dart، می‌توانید به مطالعه و آموزش مفاهیم فلاتر بپردازید. برای این منظور، مستندات رسمی فلاتر یک منبع عالی برای شروع است. همچنین، دوره‌های آموزشی آنلاین، کتاب‌ها و منابع دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا مفاهیم مختلف فلاتر را درک کرده و به صورت عملی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، ایجاد پروژه‌های کوچک و تمرین عملی با فلاتر، می‌تواند به شما در یادگیری عمیق‌تر و بهتر این فریم‌ورک کمک کند. به طور کلی، ترکیبی از مطالعه مفاهیم نظری و تمرین عملی با استفاده از منابع مختلف می‌تواند روش موثری برای یادگیری جامع فلاتر باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.